Bedste udenlandske trofæ

Af Erik Knudsen
Hjortetur til Polen 2021
Efter en begivenhedsløs køretur på  7½ timer ankommer jeg ca. kl. 15 til Widuchowa, cirka 70 km syd for Stettin, hvor reviret ligger. Det er på ca. 4700 ha, hvilket er lille efter Polske forhold.
Efter papirarbejdet syntes jagtføreren, Pjotr, at vi skulle prøve at køre ud for at se, om der skete noget. Vi så eller hørte dog ingen hjorte, men vi fandt en fin seksender buk, som jeg nedlagde.
Næste dag var vi ude både morgen og aften med samme resultat, ingen hjorte og ingen brølen.
Dagen efter var det hele vendt. Der var brøl og hjort alle steder, men vi fik ingen god hjort for om morgenen. Men om aftenen var vi heldige. Vi prøvede et nyt sted og kom først til en lille otteender, som vi lod gå. Tyve minutter senere får vi øje på en flot 14-ender, som blev nedlagt efter ca. 400 meter pyrsch. Den er senere blevet opmålt til 198,16 point – en sølvmedalje.
Vi havde så to dage tilbage, og da Pjotr sagde, at de havde en mindre hjort tilbage på kvoten, aftalte vi, at vi skulle prøve at se, om vi kunne skyde den også.
Vi var ikke heldige den næste dag, der var igen ingen hjorte eller brøl, Men den sidste dag var der igen masser af hjorte og brølen, og vi er heldige at skyde en flot, stor otteender.
Knæk og bræk
Bedste udenlandske Trofæ.jpg